Den 25. maj 2018  trådte EU's persondataforordning (GDPR) i kraft i hele EU. Derefter skal virksomheder, offentlige myndigheder og organisationer, der behandler persondata opfylde den nye forordning. Herunder forefindes vores persondatapolitik.

 

OVERSIGT 

1. Generelt

1.1 Hvilke typer oplysninger indsamler vi?

2. Personoplysninger

2.1 Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?

2.2 Hvad bruger vi personoplysninger til?

2.3 Hvordan kan du håndhæve dine rettigheder i henhold til GDPR?

2.4 Retten til sletning af dine personoplysninger

2.5 Beskyttelse af personoplysninger

3. Hvordan kan jeg kontakte Visage Hudpleje, hvis jeg har spørgsmål?

4. Cookies


1. GENERELT


Vi har opdateret vores vilkår ift. dataindsamling og sikkerhed, samt vores datapolitik og politik om cookies jvnf. EUs GDPR pr. 25.maj 2018. 

Nedenfor kan du læse om hvilke informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte, hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.


1.1 HVILKE TYPER OPLYSNINGER INDSAMLER VI ?


Oplysninger du angiver, når du enten laver et online køb eller får en behandling i en af vores klinikker. 

Det kan omfatte oplysninger såsom:

- Finansielle transaktioner ( betalingsoplysninger, f.eks. dit kredit- eller debitkortnummer)
- Navn, adresse, e-mail, telefonnr.

 

2. PERSONOPLYSNINGER

Vi beder om dine almindelige kontaktoplysninger, når du udfører et online køb hos os eller får en behandling hos os. Det er primært oplysninger som navn, adresse, postnummer, telefon- og mobiltelefonnummer, e-mail mv. De personoplysninger, som vi indsamler, bruges til at identificere dig som kunde samt levere de services, du har købt af os. De personoplysninger, som vi indsamler i forbindelse med opfyldelsen af aftalen, vil blive opbevaret i vores IT-system og/eller i et fysisk register. 

 

2.1 HVOR LÆNGE OPBEVARER VI PERSONOPLYSNINGER ?


Når du køber en service eller produkt hos os, har vi brug for dine personoplysninger som dokumentation. Under det løbende aftaleforhold opbevares de oplysninger, vi har indsamlet på dig i vores IT-system, hvorefter personoplysningerne arkiveres. Dine personoplysninger i vores bookingsystem vil som udgangspunkt efter gældende regler blive opbevaret hos os i en periode på 5 år fra udgangen af det regnskabsår, ydelsen vedrører.

Ansøgninger opbevares i 3 mdr. hvorefter de makuleres.  

 

2.2 HVAD BRUGER VI PERSONOPLYSNINGER TIL?


De personoplysninger, vi indsamler om dig i forbindelse med opfyldelse af vores aftale, bruges først og fremmest til almindelig kundeadministration. Oplysningerne bliver ikke videregivet til tredjepart.
Anden videregivelse tillades kun, såfremt gældende lovgivning undtagelsesvis tillader videregivelse af personoplysninger.

Vi bruger også de oplysninger vi har om dig, til at sende dig marketingmeddelelser, kommunikere med dig om vores produkter og informere dig om vores politik og vilkår. Vi bruger også dine oplysninger til at svare dig, når du kontakter os.

 

2.3 HVORDAN KAN DU HÅNDHÆVE DINE RETTIGHEDER I HENHOLD TIL GDPR?


I henhold til den generelle forordning om databeskyttelse har du ret til at få adgang til, rette, overføre og slette dine data. Du har også ret til at gøre indsigelser mod og begrænse visse typer behandling af dine data. Det omfatter: retten til at gøre indsigelser mod vores behandling af dine data til direct marketing, hvilket du kan udøve ved at bruge linket "afmeld" i den relevante marketingkommunikation.


Du er tillige berettiget til at anmode om og modtage personoplysninger om dig selv, som du har afgivet til os. Du er desuden berettiget til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger.

 

2.4 RETTEN TIL SLETNING AF DINE PERSONOPLYSNINGER


Du har ret til at få personoplysninger om dig selv slettet, selv efter du har givet accept i første omgang.

 

2.5 BESKYTTELSE AF PERSONOPLYSNINGER

 

Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger.

Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes. 

Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. Gør vi det, retter vi selvfølgeligt datoen for "sidst opdateret" nederst på siden. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores websites.

I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.

 

3. HVORDAN KAN JEG KONTAKTE VISAGE HUDPLEJEKLINIK, HVIS JEG HAR SPØRGSMÅL?


Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos os, skal du rette henvendelse til Visage på e-mail: [[email protected]]. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, skal du rette henvendelse samme sted. Vi kan løse tvister, du har med os i forbindelse med vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger og praksis af denne. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig.

 

4. COOKIES

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, fx på et websted, ved næste besøg.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, fx brugernavn til login på et website. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din computer.

Vi anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer: I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Generelt” -> ”Browserdata/Slet cookies”.

Logstatistik

Vi benytter logstatistik, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Vi anvender logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.